Biznis klub Lideri

KOMPANIJA A1 Dejan Turk: Balans između profitabilnosti i uticaja na kvalitet života postaje neophodnost

A.E. | 28. decembar 2023 | 09:41
KOMPANIJA A1 Dejan Turk: Balans između profitabilnosti i uticaja na kvalitet života postaje neophodnost
PROMO / Ustupljena fotografija

Priča koja je obeležila ovu godinu, pa čak i deceniju, bio je dolazak generativne AI. Ova tehnologija donela je brojne mogućnosti primene i već je uveliko koristi hiljade kompanija u svakoj industriji i svakom delu sveta. Sve više proizvoda i usluga koje vidimo na tržištu utemeljeno je upravo na veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju. 

Potencijal je neosporan, ipak za transformaciju većih razmera, glavni preduslov biće povećanje ulaganja u obuku i usavršavanje zaposlenih da bi se nove tehnologije primenile i preoblikovali poslovni procesi.

U svetu potpuno zavisnom od podataka, sajber bezbednost je postala jedna od najvećih pretnji globalnoj ekonomiji i najvećih rizika sa kojima se suočavaju biznisi širom sveta. Podaci čine neverovatnih 90% vrednosti nematerijalne imovine u svim kompanijama i njihova zaštita zavređuje visoko mesto na listi prioriteta. Sa narastajućim trendom pretnji koje dolaze iz digitalnog okruženja, briga o onlajn bezbednosti biće ključni kriterijum očuvanja integriteta i stabilnosti poslovanja. 

U Srbiji korisnici još nisu dobro informisani o sajber pretnjama i šta im je potrebno da ostanu zaštićeni, posebno segment malih i srednjih preduzeća. Svaka kompanija, bez obzira na svoju veličinu, treba da se pripremi za novi, tehnološki način poslovanja. To uključuje implementaciju preventivnih mera za zaštitu resursa i podataka, kao i sposobnost brzog i efikasnog oporavka u slučaju incidenta ili hakerskog napada.

Takođe, uspostavljanje balansa između profitabilnosti i uticaja na kvalitet života zajednica polako postaje neophodnost. Kompanije već sada dobro razumeju da održivost nije samo moralni imperativ. To znači da se na strateškom nivou u obzir uzima više faktora, kakvi su etičko poslovanje, održivost i pozitivan uticaj na društvo. Svako poslovanje koje teži održivosti će iziskivati sve brže usvajanje fundamentalnih promena u načinu na koji se ostvaruje ekonomski rast.

Koliko ćemo biti brzi u usvajanju i primeni, zavisi od niza faktora – ekološke osvešćenosti potrošača, promena u regulativi i tehnološkog napretka. Od usvajanja praksi cirkularne ekonomije i primeni inovativnih zelenih tehnologija do transparentnosti u izveštavanju i održivosti lanca snabdevanja, kompanije su već počele da transformišu svoje poslovanje i usklađuju ih sa globalnim ciljevima održivosti. One koje proaktivno prihvataju i zagovaraju zaštitu životne sredine biće, bez sumnje, bolje pozicionirane za dugoročni uspeh u sve svesnijem i povezanijem svetu.

Na kraju, ili bolje reći, početku nove godine, ne treba zaboraviti jedno: tehnološki razvoj koliko god progresivan i isplativ bio, ne treba da zaseni ljudski faktor. Rad na daljinu, fleksibilnost i empatija usmerena na mentalno zdravlje i balans između poslovnog i privatnog života igraće važnu ulogu u privlačenju i dugoročnom zadržavanju talenata, kao ključne vrednosti svakog biznisa.

Tagovi