Biznis klub Nove tehnologije

NIS Digitalizacija usluga u naftnom sektoru: Tehnologija u korist potrošača

NIN | 4. april 2024 | 09:00
NIS Digitalizacija usluga u naftnom sektoru: Tehnologija u korist potrošača
NIN / Ustupljene fotografije

Proces digitalizacije usluga sada je neizostavni deo svake industrije koja planira dugoročni razvoj. Slobodno se može reći da je digitalna transformacija postala imperativ za sve oblasti poslovanja i sve privredne grane. Situacija nije nimalo drugačija ni u naftnom sektoru, zbog čega kompanija NIS, kao vodeći igrač na domaćem tržištu, svojim potrošačima, kroz pionirske poduhvate

u oblasti maloprodaje, nudi različite usluge jednim dodirom ekrana.

Digitalno plaćanje – od "klika" do "slipa".

Kompanija NIS je na tržištu Srbije prva uvela mobilnu aplikaciju za plaćanje goriva bez ulaska u maloprodajni objekat – Drive.Go. Ovu aplikaciju je do sada preuzelo više od  380.000 korisnika kojima je na ovaj način omogućeno jednostavno, brzo i bezbedno plaćanje na samom točionom mestu. U NIS-u ističu da je glavni benefit nove Drive.Go aplikacije upravo ušteda vremena, ali i sigurnost plaćanja, jer se sve platne transakcije sprovode u skladu sa PCI DSS standardima koji važe za najsigurnije u globalnom sektoru tokova novca.

Dodatno, aplikacija omogućava izdavanje računa na registrovani e-mail u aplikaciji, kroz unos i pamćenje PIB broja u segmentu Moja firma. Takođe, u sklopu Drive.Go aplikacije dostupna je i interaktivna mapa koja korisnika vodi do najbliže NIS Petrol i Gazprom benzinske stanice u skladu sa trenutnom lokacijom, uz prateće dodatne informacije o radnom vremenu filijale, vrstama goriva i drugim uslugama. U aplikaciji postoji i opcija Moj auto zahvaljujući kojoj korisnik može da kreira podsetnik za važne datume, kao što su dan isteka važenja vozačke dozvole, saobraćajne dozvole i polise osiguranja.

NIN / Ustupljene fotografije
NIN / Ustupljene fotografije

Digitalizacija programa lojalnosti

Kako savremeni potrošači zahtevaju da tražene usluge dobiju brzo, kvalitetno i na jednostavan način, Drive.Go mobilna aplikacija omogućava i povezivanje sa programom lojalnosti NIS-a, "Sa nama na putu". Reč je o jednom od najvećih programa lojalnosti u našoj zemlji koji omogućava da prilikom svake kupovine korisnici NIS Petrol i Gazprom benzinskih stanica  sakupljaju bonus poene, koji kasnije mogu biti iskorišćeni za uštedu pri točenju goriva. Dodatni benefiti uključuju i specijalne popuste i ponude na benzinskim stanicama NIS-a.

Pored toga, program lojalnosti "Sa nama na putu" dostupan je i putem istoimene aplikacije koja sadrži i mapu svih NIS-ovih benzinskih stanica, filtere za lakšu pretragu, radno vreme objekata, kao i distancu u kilometrima i dužinu trajanju puta do najbliže benzinske stanice. Izdvaja se  i opcija "Duž rute" koja pokazuje sve dostupne NIS-ove benzinske stanice na trasi od polazne tačke putovanja do željene destinacije. Na ovaj način vozači, uz digitalizovanu "Sa nama na putu" karticu lojalnosti,  mogu blagovremeno da isplaniraju vreme pauze i dopunu rezervoara. Tokom 2023. godine NIS je korisnicima digitalizovane verzije programa lojalnosti omogućio i anketu za ocenjivanje poslednje transakcije, te uveo i dodatnu pogodnost za potrošače – sakupljanje kupona i izdavanje vaučera za gratis proizvod. Najnovija funkcionalnost koja je korisnicima aplikacije dostupna od jula 2023. godine omogućava odabir i slanje fiskalnih računa na mejl.

Instant plaćanja na jednom mestu

Jedna od temeljnih promena koje donosi digitalizacija jeste i promena načina komunikacije sa potrošačima, odnosno potreba da im se omogući veći broj benefita i usluga. Zato je kompanija NIS svojim potrošačima obezbedila i niz drugih pogodnosti, kroz saradnju sa partnerima, Narodnom bankom Srbije i Bankom Poštanska štedionica.

NIN / Ustupljene fotografije
NIN / Ustupljene fotografije

Tako je NIS, u vreme epidemije koro- na virusa, prvi u energetskom sektoru uveo uslugu instant plaćanja metodom IPS pokaži, koja potrošačima omogućava da bezbedno, brzo, sigurno i jednostavno izvrše plaćanje na benzinskim stanicama, koristeći samo svoj mobilni telefon. Takođe, NIS je potrošačima omogućio da na jednom mestu obave kupovinu i plate mesečne račune sa oznakom NBS IPS QR kodom. Dodatno, svi korisnici mogu pri plaćanju računa Dina, Visa ili Mastercard platnim karticama, podići gotovinu u vrednosti do 5.000 dinara, što gotovinu čini pristupačnom u onim mestima gde postoji manjak dostupnih bankomata.

U NIS-u navode da je proces digitalne transformacije uspostavljen na svim nivoima kompanije i da je u digitalnom portfoliju NIS-a trenutno više od 100 projekata u različitim oblastima poslovanja. NIS će nastaviti sa ulaganjima u proces digitalizacije jer upravo na taj način izazovi digitalne transformacije se pretvaraju u šanse za održivi razvoj kompanije.