Arhiva

Transfera - sinergija koja pomera granice kvaliteta

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 11. maj 2017 | 01:06
Kompanija Transfera, kao najbrže rastuća kompanija na tržištu u sektoru logistike i transporta, za veoma kratko vreme uspela je da izgradi reputaciju pouzdanog partnera kada je reč o poslovima međunarodnog i domaćeg transporta, carinskog zastupanja, skladištenja i distribucije robe. Koliko god brzina razvoja ove firme delovala čudesno, čak i nezavisnom žiriju koji je posle temeljitog preispitivanja svih detalja na njenom razvojnom putu Transferi dodelio prestižnu međunarodnu Nagradu Ernst&Young brzorastući preduzetnik za 2016. godinu, objašnjenje je jednostavno: snažan razvojni korak rezultat je sinergije entuzijazma i višegodišnjeg iskustva. Načinio ga je tim u kome se neprestano, od osnivanja kompanije do danas, mladalački polet dopunjuje i usmerava iskustvom, a iskustvo pokreće i jača mladalačkom ambicijom. Sa generalnim direktorom Transfere, gospodinom Duškom Radovićem, razgovarali smo o receptu za uspeh, ostvarenim rezultatima u prethodnoj godini i predstojećim izazovima koji očekuju Transferu. „Transfera koju danas vidite ima 112 zaposlenih, 12 kancelarija po celoj Srbiji, 25.000 prevezenih pošiljki u prošloj godini, oko 40.000 carinskih operacija na godišnjem nivou, carinsku garanciju u iznosu od 2 miliona evra, a 2016. godinu zaključila je sa 14,25 miliona evra ostvarenog prihoda. Ako me pitate da li je bilo lako doći do ovog rezultata, reći ću vam – nije, ali je put bio više nego zanimljiv. Kada smo počeli 2013. godine, Transferu je činilo svega pet ljudi sa skromnom infrastrukturom, ali su najvažniji resursi bili tu – upornost i volja. Za mene je taj trenutak bio, i još uvek je, od velike važnosti s obzirom na to da sam se nakon dugo vremena našao u poziciji da od temelja gradim nešto novo. Ponovo se pojavio taj entuzijazam i glad za uspehom koji se nažalost neminovno ugasi kod ljudi uljuljkanih u dobre finansijske pokazatelje i rezultate. Na tom entuzijazmu došli smo do 2016. godine, a glad za uspehom utkana je u filozofiju Transfere. Naziv jedne pesme grupe U2 sasvim tačno opisuje ovo o čemu govorim – Still haven’t found what I’m looking for. Ta pesma otkriva tajnu našeg uspeha. Nastojimo da svakim danom pomerimo granicu u kvalitetu usluga koje pružamo“, kaže Duško Radović. Znači, nema predaha, ostajete u pokretu na putu razvoja? Da, jer stub napretka Transfere jeste ulaganje u konstantan razvoj. Pod tim podrazumevam ulaganje u razvoj i optimizaciju radnih procesa, organizacione strukture i procedure i, najvažnije, ulaganje u razvoj kadrova. Ono na šta smo ponosni jeste naša politika zapošljavanja. Transfera angažuje mlade ljude i, dok su još na studijama, daje im šansu da svoja teorijska znanja obogate iskustvom iz prakse. Svakom novom kolegi dodeljuje se mentor koji mu prenosi znanje, usmerava u radu, a njegov napredak prati se kroz nedeljne i mesečne evaluacije. Ove evaluacije su od izuzetnog značaja, jer novozaposleni dobija povratnu informaciju o svom radu. Ta povratna informacija nije nešto što je uobičajeno u domaćim kompanijama, a bitna je za dalju karijeru mladog čoveka. Vrlo brzo ti mladi ljudi prihvataju naše kompanijske vrednosti i Transferu kao kompaniju u kojoj vide šansu za napredak i usavršavanje. Mi ih ohrabrujemo i podstičemo da daju što više predloga za poboljšanje procesa u okviru svog delokruga posla, jer su svi svesni da učestvuju u onome što nazivamo customer experience, a na osnovu čega se kreira reputacija Transfere na tržištu. Stoga, naši zaposleni nisu samo prost deo tog lanca – oni su ljudi čiji glas želimo da čujemo i to može biti ono što nas odvaja od ostalih kompanija iz naše delatnosti. Organizacija rada i ulaganje u kadrove, kao i čitav okvir za funkcionisanje Transfere, „izrasli su“ iz saradnje sa Fakultetom organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu. Kreirali smo funkcionalno – matričnu organizacionu strukturu koja kompaniju segmentira na back office i front office, a u kojoj bitnu ulogu igra sektor Klijent servisa. Na taj način naglasili smo našu osnovnu ideju da u centar poslovnih aktivnosti pozicioniramo klijenta. Fleksibilnost, brzina u ispunjavanju zahteva klijenta, dostupnost i posvećenost jesu vrednosti koje u Transferi zauzimaju najviše mesto. LJudi jesu ključna vrednost svake kompanije, ali sve veći značaj ima i razvoj tehnologije. Da li Transfera i u toj oblasti prati svetske trendove? Drugi pravac razvoja svakako predstavlja ulaganje u tehnologiju. Transfera konstantno radi na usavršavanju integrisanog softverskog rešenja pod nazivom Trans2Open. U pitanju je ERP platforma sa posebno prilagođenim interfejsom i sistemom izveštavanja koji omogućava lakše i brže donošenje strateških odluka. U isto vreme ovo rešenje je kompatibilno sa različitim softverskim platformama kao što su EDI, WMS i Skytrack. Krajnji cilj jeste apsolutna interna povezanost svih sektora u kompaniji radi brže realizacije usluge, ali i eksterna radi brže razmene informacija sa klijentima. Takođe, kako savremeni trendovi diktiraju sve veću usmerenost ka web i mobilnim aplikacijama, uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj angažovali smo konsultantske timove i pokrenuli projekat T2020 koji podrazumeva mapiranje i optimizaciju naših radnih procesa i procedura kako bismo se pripremili za izazove koji nas očekuju u budućnosti. Tehnologija nije glavni, ali je veoma bitan činilac kvaliteta našeg servisa. Kada govorimo o kvalitetu, moram napomenuti da je Transfera standardizovala svoje poslovanje u skladu sa standardima kvaliteta ISO 9001, 14001 i 18001, te da smo sada usmereni na standardizaciju i u drugim sferama poslovanja kao što su bezbednost i zaštita podataka. U grupi usluga koje klijenti od vas očekuju, koje biste izdvojili kao naročito važne ili specifične u odnosu na ponudu konkurentskih firmi? Nijedan klijent nije isti i svaki posao je specifičan na svoj način. Transfera zato nema šablone po kojima radi kada je u pitanju pristup klijentu. Svaki korisnik naših usluga dobija tailor made rešenja za svoje poslovanje. Primer koji ilustruje ovu tvrdnju jeste Transferina specijalizovana usluga za kompanije koje posluju u okviru automotive industrije – TS Automotive. Ova usluga kreirana je za specifične i kompleksne zahteve koji se javljaju u proizvodnji koja se zasniva na principu just in time i just in sequence, a gde je vreme kritični resurs. Naš automotive team, sastavljen od ljudi iz sektora klijent servisa, sektora transporta i carinskog sektora na raspolaganju je klijentima 24h, 7 dana u nedelji i koordinirano radi na realizaciji usluga kao što su transporti sa kratkim tranzitnim vremenom, specijalne kurirske dostave ili air charter cargo pošiljke. Kompletan proces nadgleda se iz Transferinog operativnog centra uz redovno izveštavanje klijenta o statusu pošiljke. U prethodne dve godine uspešno smo realizovali preko 150 isporuka čarter letovima, bez ijednog kašnjenja, u uslovima kada eventualno zaustavljanje proizvodne linije na 10 minuta povlači za sobom troškove od 200.000,00 evra. Za klijente iz modne industrije, gde se transportuju artikli velike vrednosti, kreirali smo rešenja koja omogućavaju kretanje pošiljke uz minimalna zadržavanja i maksimalnim nivoom bezbednosti robe. Klijentima koji posluju u konditorskoj i prehrambenoj industriji najvažnije je da u kratkom roku obezbede dostupnost svojih proizvoda na tržištu. Naše specijalizovano odeljenje za inspekcijske poslove ovde igra ključnu ulogu kroz praćenje svih laboratorijskih analiza i vremena uzorkovanja pošiljki. Upravo zbog ovakvog pristupa Transferu na tržištu danas prepoznaju kao visoko fleksibilnu logističku kompaniju koja stvara dodatnu vrednost za svoje klijente. I nagrade koje smo osvojili govore u prilog ovoj tezi – nagrada nezavisnog žirija Ernst&Young brzorastući preduzetnik godine za 2016. godinu i nagrada Brand Leader koja nam je dodeljena na ovogodišnjoj regionalnoj konferenciji Transport i logistika Jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona, predstavljaju potvrdu našeg posvećenog rada. Za kraj razgovora, kratak pogled u budućnost Transfere i pitanje: sada kada je firma uspešna i na stabilnim temeljima, hoće li entuzijazam otići u istoriju firme? U nastupajućem periodu očekuju nas mnogi izazovi. S obzirom na naš koncept poslovanja koji zahteva da se uvek nalazimo blizu svojih klijenata, očekujemo proširenje svoje mreže kancelarija na najmanje još četiri grada u Srbiji. Za sada smo prisutni u Novom Sadu, Odžacima, Sremskoj Mitrovici, Kragujevcu, Kruševcu i svim carinskim ispostavama u Beogradu. Takođe, u ovom momentu privodimo kraju biznis plan i feasibility studiju izgradnje logističkog centra, što će svakako biti značajan korak u našem daljem razvoju. U isto vreme radimo na razvoju novih usluga za naše klijente, uz značajne tehnološke inovacije. Pored svega, cilj broj jedan za nas ostaje da onaj entuzijazam sa početka priče i dalje ostane glavni pokretač svih naših aktivnosti i Transferina kompetitivna prednost.