Ekonomija

LVMH protiv Gučija: Zašto mnogi luksuzni brendovi nisu otporni

Marica Jovanović | 25. april 2024 | 09:04
LVMH protiv Gučija: Zašto mnogi luksuzni brendovi nisu otporni
PROFIMEDIA / Profimedia

Francuska luksuzna grupacija Kering očekuje pad operativne dobiti u prvom polugodištu od 40 do 45 odsto, prvenstveno zbog usporavanja u Aziji. Samo u prvom tromesečju pad prodaje je iznosio 18%, naspram  4% u prethodnom tromesečju, saopštila je kompanija. Ovakvi pokazatelji izdvojili su ovu modnu kuću od ostalih luksuznih linija LVMH i Hermes, koje su ostale otporne suočene s ekonomskim "vetrovima".

Kering je 19. marta upozorio da će prodaja od janauara do marta ove godine verovatno pasti za oko 10%, razbijajući nade da je zaustavljen pad prodaje u Gučiju,  italijanskoj modnoj kući koja čini polovinu grupne prodaje i dve trećine dobiti kompanije. Prethodno je naveo da upozorenje o slabijem profitu ,,odražava strmiji pad prodaje u Gučiju, posebno u azijsko-pacifičkom regionu“.

Pad prihoda i stalna nužna ulaganja u marku, smanjiće dobit, a Guči neće videti puno poboljšanja u drugom tromesečju, rekli su čelnici firme analitičarima tokom razgovora, ističući da je promet u luksuznim trgovinama u Aziji posebno nizak.

"Kinesko tržište trenutno je prilično polarizovano između apetita klijenata za vrlo skupim ili pristupačnijim proizvodima, a Guči, koji je više pozicioniran u sredini,  nema koristi od polarizacije", izjavila je Armelle Poulou, finansijski direktor kompanije.

Claudia Panseri, UBS-ova glavna direktorka za ulaganja u Francuskoj, rekla je da upozorenje ukazuje na nastavak ometanja u Kini usred širih makro pritisaka.

- Kina je verovatno priča koja je malo drugačija. Potrebno je više vremena da vidimo porast potrošačke potrošnje. Treba nam stabilizacija tržišta nekretnina. Ali, uz to, postoji i oporavak ljudi koji putuju širom sveta, pa bi to trebalo dodati malo goriva priči o luksuznoj robi - ukazala je Panseri.

Prodaja Gučijevih proizovda je činila dve trećine poslovnih prihoda grupe prošle godine. Ostali Keringovi brendovi su Yves Saint Laurent, Balenciaga i Bottega Veneta.

Guči i konkurencija

Neto profit kompanije Kering prošle godine pala je za 17 odsto, dok su akcije izgubile više od 23 odsto vrednosti.

Za poređenje, njegov veći konkurent LVMH, koji poseduje Louis Vuitton, Moet & Chandon i Hennessy, ostvario je veću prodaju od očekivane za 2023.

Hermes je takođe proslavio svoju rekordnu godišnju prodaju 2023. godine sa planovima da nagradi sve zaposlene širom sveta bonusom.

Dok su njihovi rezultati pokazali otpornost na tržištu luksuzne robe, poznato je da Guči cilja na mlađe i aspirativne kupce koji su podložniji ekonomskim pritiscima.

Prošle godine, Kering je promenio najviše rukovodstvo Gučija tako što je imenovao Žan-Fransoa Palusa za izvršnog direktora i Sabato De Sarna za kreativnog direktora.

Prvi predmeti njegove kolekcije Ancora postali su dostupni sredinom februara. Kolekcija je veoma dobro prihvaćena, naveo  je Kering.